25 éves a Budapest Jazz Orchestra

 Születésnapi köszöntő egy gitáros szemével.




Én alapvetően csapatjátékos vagyok. 2012-ben hívott először Gyafi az akkori gitárosa a zenekarnak, hogy helyettesítsem. Nagyon szép munkákat kaptam. Csupa lemezfelvétel, meg szebbnél szebb koncertek. Bobby Limijaja, Maria Baptist, Ed Neumeister, Joe Lovano, Kovács Linda. 14-ben Gyafi eljött a zenekarból és így állandó tag lettem. Azóta is.

Egyszer Kollmann Gábor a zenekar vezetője megkérdezte: Mit szeretek én ebben gitárosként? Hiszen a big band alapvetően a fúvósokról szól. Vannak olyan nagyzenekarok ahol nincs is gitár. De én szeretem. Szeretek jó közösségben dolgozni. Jó zenéket játszani. Teltház előtt fellépni. Felállni és meghajolni teltház előtt a MüPában vagy a BJC-ben. Az idő aztán hozta magával azokat a projekteket ahol a gitár kimagasló szerepet kapott. Tóth Vera műsorában például, vagy az emlékezetes Queen műsorban. Nekem elismerés volt az is, hogy László Attila projektjében is számítottak a jelenlétemre. De én szeretem azokat a klasszikus projekteket is ahol a gitár a háttérben marad. Mert megismertem milyen respektje van Freddie Green negyedes gitározásának. Hogy a zenészek számára mennyire fontos hogy azok a fel sem tűnő negyedek mennyire fontosak. És milyen nehéz jól játszani hogy húzása legyen. És idén decemberben mutatja be a zenekar szerzői lemezem anyagát amire nagy izgalommal készülök.

 Idén 25 esztendős a zenekar és büszkeséggel tölt el, hogy 11 éve részese lehetek ennek a történetnek. 


Boldod szülinapot!

2013 BJO Maria Baptist


2023 MüPa BJO Roberta Gambarini





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések