1994-2024 Fender Stratocaster

 Amikor megvettem, Vörös Tamás kíváló jazzbőgős, akkor a Fender hazai forgalmazója azt mondta, hogy 6-7 évem lesz vele, aztán eladom. Egyszer tényleg el is adtam. De fél év múlva nagy szerencsével visszavásároltam. Jártam vele Floridában 96-ban. Velem volt New Yorkban 99-00-ben. Ezzel készítettem lemezt Bill Evansszal, ezzel turnéztam Jeff Andrewsal. Ezzel játszottam a Quincy Jones produkcióban, és még hosszan sorolhatnám hiszen 30 éve hogy megvettem. Főiskolás koromban. Akkor az első munkám a Pa-dö-dő volt 1994-ben ahol abban az évben 80 koncertet csinláltam meg vele. 30 évvel később Falusi Mariannal a Horgas Eszter produkcióban újra együtt játszottuk az Express Yourself nótát. Ugyanazzal a gitárral. Mit is mondhatnék? Én magam sem gondoltam volna, hogy végig kíséri az egész pályámat. Mert most már velem marad. Egy állandó az életemben. Semmit sem változott. Na jó, besárgult a nyaka. De én sokkal többet változtam ez alatt a 30 év alatt. Kívül belül. Furcsa, de sosem fogalmazódott meg bennem, hogy micsoda hangszer és hű, vagy ilyesmi. Talán azért mert sok gond volt vele az elején. Ez is szimbólikus lett aztán az életemben. A jó dolgokért meg kell küzdeni. Ami csak úgy az öledbe hull azt nem értékeled annyira. De ma már nagyon hiányozna ha nem lenne. Valahogy hozzám nőtt. Mikor ezeket a sorokat írom, vettem egy másik hangszert pont azért hogy a stratómat ne kelljen többet repülőn utaztatni. És a másik hangszer hozza amit kell. Kényelmes, de minden idegen rajta.  A stratóm minden rezdülését ismerem. De ez fel sem tűnt, csak akkor amikor egy másik hangszer került a kezembe. És ez a gitár emlékeztet az idő múlására. Újonnan vettem, főiskolásként. Ma a gyerekeim olyan idősek mint én voltam amikor vettem. Elszaladt ez a 30 év. De nagyon szerettem. Na mindegy csak akartam egy kis margót tenni életem noteszába a 30 év miatt...


Csejtei Tomival Pa-dö-dő turnéban 1994-ben:



Ez pedig a Várkert Bazárban 2024 januárjában BJO koncert Tóth Verával és Király Lindával








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések